Tuesday, March 8, 2016

NORTH ISLAND : LAKE TAUPO


Slps lunch dan isi minyak kereta, kami teruskan perjalanan ke Taupo. Perjalanan sgt senang, takder sesat2 masuk kampung dah. Sempat singgah sekejap kat Huka Falls. Cantik. Tu shj yg dapat dicakap. Mula2 aku dan anak sedara aku shj yg keluar. Mak dan kakak aku tak nak ikut sbb hujan. Bila dah tgk sendiri, aku patah balik ke kereta dan paksa diorang ikut. Terdiam mak aku tgk air yg kaler sgt biru mengalir laju. Walaupun dikenali sbg Huka Falls, tp ini bkn air terjun yg biasa kita lihat. Mcm sungai tapi alirannya laju sgt dan dia ada terjun sikit...tak byk terjun nya...
























Di lake taupo kami menginap di http://baywatertaupo.co.nz/. Rate utk 1 bedroom with 3 beds (2 single beds dan 1 queen bed) adalah nzd200. Masuk2 jer bilik ada spa. Kelakar....sapa lah nak berendam tpt terbuka mcm ni, even dlm rumah pun at least biarlah tertutup...hihihi. Kitchen agak sempit, lorong jer tp semua kemudahan lengkap. Kerusi makan cuma ada 3 shj, maka sorang kena makan sambil duduk atas katil. Personally aku suka hotel ini sbb inilah satu2 hotel yg buat aku tido nyenyak gila...







Settle solat dan rehat2 kejap, ayukkk kita cari makan. Di Taupo ada satu indian restoran yg menyediakan makanan halal. Nama kedai is Master of India. Kami order chicken chilly without chilly (sbb aku masih berpantang makan pedas) dan chicken curry. Mcm aku ckp sblm ini, beli lauk dapat nasi sekali. Tak payah susah2 nak masak nasi. Anak sedara aku request roti nan. Hambekkkk.....besar amat roti nan. Lps beli makan kami cari tpt mendobi malangnya sudah tutup. Masalah betul sbb kat sini semua kedai akan tutup pukul 5 ptg. Hemmmm






Balik hotel dan makan. Esok pagi2 kami akan mendobi. Hotel yg kami duduk ini ada menyediakan laundry tp hanya dibuka jam 3 ptg dan tutup jam 5 ptg kalau tak silap aku. 

Esok destinasi kami seterusnya adalah Wanganui...

next 

2 Comments:

Uncle said...

What I would love to do in NZ is to rent a motorhome and travel the whole length...

liza said...

Yes, it is my dream too, tp sbb pegi 4 org jer dan bawa mak sekali, rasa lebih selesa kalau kami sewa kereta dan tido kat hotel...

Kami byk selisih dgn motorhome kat sana....fun jer tgk diorang

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com