Friday, April 4, 2014

HCM : DAY 4

29 Mac 2014 (Sabtu)

Hari ni acara bebas. Check-out kul 11.30 pagi dan terus lunch kat Serai, lps tu kul 3.30 ptg terus ke airport utk penerbangan balik.

Antara masa2 tu, kami sempat ke Ben Than lg sekali utk shopping, tak abis2 kan?
 
Lps tu foot massage sebelah hotel. Sejam usd10 dan Kak Tet byrkan tips bg pihak aku sebanyak RM5. Ikutkan aku nak bagi usd1 jer...hemmmm.

Penerbangan balik kul 6.55 waktu tempatan dan sampai KLIA 9.50 waktu Malaysia. Waktu vietnam lewat sejam dari Malaysia. 6.55pm (vietnam) = 7.55pm (malaysia)

Dari dlm flight aku nampak byk cahaya2 mcm lampu kat bwh...tp lampu apa? Kak Jet kata bintang...wakakaak serius lawak. Kak Net pulak kata lampu bot/kapal. Masa ni lalu tgh2 laut kat Vietnam, mungkin tpt pencarian MH370. Dengar2 team China ngan US blm berhenti mencari di Laut China Selatan.

Alhamdulillah....selamat kami sampai. Sykur pada Mu ya Allah. Lps ambik beg semua, Kak Net kata kita kena naik van airport sbb beg banyak. Kalau teksi tak muat. Ada 9 beg. Masa pegi 4 beg jer. Huhuhu...So aku dan Kak Net ke kaunter teksi, beli tiket utk van, kami kena caj RM167.

Expenses:

1) package RM1,499
2) cruise usd10
3) tips Delta Mekong 30,000 vnd
4) tshirt HRC usd36
5) tips driver bas usd1
6) table cloth utk mak aku RM60
7) selendang silk (2 helai) RM30
8) FM (26 ketul) RM30
9) purse vietnam (7) RM30
10) tshirt kanak2 (2) RM24
11) foot massage usd10
12) jajan RM10 + usd8

 Total : RM1,683; usd65; vnd30,000

Tukaran usd1 = RM3.31 (tarikh tukar 26 Mac 2014)

baju siap jahit...sepasang RM30







telekung sulam tangan


Pesanan penaja : bawak jer duit malaysia, tak pyh tukar2 sbb kat sana mmg boleh guna duit Malaysia....kalau byr dlm usd blh jer mintak baki dlm RM tak pun dia kasi dalam dong. Last dong ada pada aku ialah 2,000 dan Kak Jet kasi dia punya 1,500 dong, dapat lah aku minum kopi ais kat airport. Karang org kata tak cuba kopi kat Vietnam pulok...nota:aku tak suka kopi...wat aku sakit perut.

kopi ais vietnam...harga 3,500 dong

Org yg suka shopping mmg heaven lah kalo dtg sini. Aku cuma beli utk diri sendiri sehelai tshirt HRC dan satu helai selendang silk. Itu jer.

Cotton kat sini everage harga RM20 - RM40 utk sepasang (3 meter setengah sbb bidang 60") - Ben Than no.kedai 556. 

Kalau beli kat Linda Collection 3 pasang RM100.

Silk everage RM60 ke RM110 sepasang (5 meter sbb bidang 36") - Ben Than no.kedai 443

Tshirt yg kualiti elok blh dpt dlm RM20 sehelai dan biasa RM10 - Taka Plaza. Kakak aku semua pakat beli t-shirt Hard Rock Cafe Vietnam kat anak2 diorang. Hahahaha.....aku ckp...itu yg tipu punya. Yg aku beli ni baru ori sbb tulis Ho Chi Minh. Hiks

contoh baju HRC Vietnam...

Disebabkan aku ikut pakej maka shopping takder lah sgt. Masa tak cukup. Mungkin kalo ada rezeki lebih aku rasa blh jer dtg sendiri.

4 Comments:

luna paris said...

=D hye blogwalking.. canteknye kain!!

liza said...

semua tu dah jadi hak milik pengirim...hikss

saya tak beli pun utk diri sendiri

Jari Manis said...

Byk nyet borong kain cecantik lak tu, mmg best borong kain kat sana sbb murah kan

liza said...

tp JM, my sister kena tipu. ckp 3 meter setengah, bila hantar tailor, tak cukup pun.

baik beli yg tak potong lg, diorang akan potong dpn kita...

Social Profiles

Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed Email Pinterest

My Blog List

Social Share Icons

About us

Home Ads

Popular Posts

Blog Archive

BTemplates.com

Blogroll

About

Copyright © ^solo traveller ^ | Powered by Blogger
Design by Lizard Themes | Blogger Theme by Lasantha - PremiumBloggerTemplates.com